Actualment, les noves tecnologies s’han
convertit en una eina útil i imprescindible en el dia a dia. Ningú no dubta
que, gràcies a Internet, tenim accés a una quantitat il·limitada d’informació i
que, per tant, pot significar una gran eina per a l’educació dels mes
petits però, penseu o veieu amb
normalitat que el futur depengui de tenir un domini major o menor de l’ordinador,
el mòbil, l’iPad, etc.?
Esta clar que hi ha alguns factors com la immediatesa en la informació, la
bona qualitat de les imatges o la facilitat d’ús que propicien que els nens i
els adults s’enganxin a aquestes noves tecnologies amb facilitat. El perill no
rau en el seu ús, sinó en un consum excessiu i abusiu que pot provocar
problemes d’atenció, trastorns d’aprenentatge, dificultats per establir
relacions, obesitat, o la cada vegada més estesa addicció a les noves
tecnologies.
Així doncs, no es tracta de frenar la curiositat dels més petits, però entre
la manca d’estímuls i la saturació s’ha de trobar un punt d’equilibri i seny.
Per això, l’adult ha d’establir ordre i control.
Com podem fer un bon ús de les noves tecnologies?
Personalment considero que en el cas dels més petits, s’ha de tenir una
supervisió per tal que vegin continguts adequats a la seva edat, ja que depèn que
vegin posteriorment ho imitaran. A més a més, també és imprescindible que els
nens/es no passin gaires hores davant de les pantalles, per això es recomanable
programar uns horaris. També s’ha de conscienciar als infants que l’ús d’aquestes
tecnologies no ha de ser únicament lúdic ja que també pot ser un recurs
educatiu o un material positiu per satisfer curiositats o escoltar música.
També és important que l’ús d’aquestes tecnologies no substitueixin la
utilització de contes, llibres i de lectures en paper.
Finalment, s’ha de tenir en compte que els adults són els models a imitar,
i per tant, serà important l’ús que facin de les noves tecnologies, per donar
exemple als nens.
No hay comentarios:
Publicar un comentario